Međunarodni projekt “Creative Danube”

Creative Danube knjiga-1-210316

Međunarodni projekt “Creative Danube”: Studenti Odjela za kulturologiju i studenti iz Stuttgarta izradili multimedijalni turistički vodič 14 gradova podunavske regije

 

 

            Od lipnja 2015. do veljače 2016. godine trajao je veliki veliki međunarodni projekt Creative Danube: “Places to see, places to be!”, čiji su sudionici bili  Hochschule der Medien iz Stuttgarta (Stuttgart Media University), multidisciplinarna i multikulturalna platforma Mikser House iz Beograda i Odjel za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku.

Praktična realizacija projekta počela je u srpnju 2015. godine prvim zajedničkim sastankom svih sudionika na Odjelu za kulturologiju u Osijeku, a sudionici su potom u još nekoliko navrata obišli kreativne i kulturne lokacije Osijeka, ali i niza drugih gradova. Studenti su istraživali kreativne potencijale 14 gradova podunavske regije iz devet zemalja koje su predstavili u okviru ovog projekta: Ulm, Regensburg (Njemačka), Plzen (Češka), Linz, Beč (Austrija), Bratislavu (Slovačka), Budimpeštu, Pečuh (Mađarska), Maribor (Slovenija), Zagreb, Osijek (Hrvatska), Beograd, Novi Sad (Srbija)  i Temišvar (Rumunjska).

Na ovom, u prvom redu studentskom transnacionalnom projektu, koji je financiran iz sredstava Baden-Württemberg Stiftung GmbH i Hochschule der Medien iz Stuttgarta, bilo je angažirano ukupno 30 studenata iz Stuttgarta i iz Osijeka, s Odjela za kulturologiju. Cilj projekta bio je identificirati i predstaviti kreativna mjesta izabranih gradova dunavske regije, između kojih i Osijeka. Kao rezultat ove suradnje objavljen je zanimljiv multimedijalni turistički vodič dunavske regije u tiskanom i digitalnom obliku te aplikacija za mobilne uređaje. Mobilna aplikacija može se “skinuti” na adresi   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.creative_danube&hl=en. Osijek je dobio vrlo važno mjesto u multimedijalnom turističkom vodiču, a obradile su ga njemačke studentice Lena-Mara Pfaffl i Corinne Schwager uz pomoć osječkih studentica Kristine Kovačević i Marine Šarac. Između ostalih, predstavljeni su umjetnici Nikola Faller, Željka Fuderer Levak i Valentina Grubačević, mladi glumci Domagoj Mrkonjić i Nenad Pavlović, zatim prostori Barutane, Copacabane, Voodoo Bara i kluba Exit kao popularnih okupljališta mladih te land art festival Slama plus Backyard Art Festival u Donjem Miholjcu.

Voditeljica projekta sa hrvatske strane bila je doc. dr. sc. Ivana Bestvina Bukvić, predsjednica Katedre za kulturalni menadžment Odjela za kulturologiju.  Uz nju, od nastavnika i suradnika sudjelovali su još: doc. dr. sc. Željko Pavić, zamjenik pročelnice Odjela za znanstveno-istraživačku djelatnost, doc. dr. sc. Vladimir Rismondo, predsjednik Katedre za medijsku kulturu, kao i dr. sc. Iva Buljubašić, Gordana Lesinger i Tomislav Levak, asistenti Odjela za kulturologiju. Projekt je službeno zaključen 26. i 27. veljače 2016. godine dvodnevnim susretom sudionika iz Njemačke, Hrvatske i Srbije u beogradskoj kulturnoj instituciji Mikser House, pod nazivom Creative Danube Meetup, u okviru kojega je održan niz predavanja i kreativnih radionica, a predstavljeni su i izrađeni multimedijalni turistički vodič dunavske regije u tiskanom i digitalnom obliku te aplikacija za mobilne uređaje.

Načelno je dogovoren nastavak međunarodne suradnje u području kreativnih industrija u svrhu razvoja kreativnih potencijala i gospodarstva dunavske regije, s ciljem revitalizacije objekata i prostora koji su izgubili svoju inicijalnu, često prethodno gospodarsku namjenu.