Izvješće – Povijest Francuske kroz reklamu i predavanje dr.sc. Nansi Ivanišević

les-affiches-publicitaires-racontent-lhistoire-de-franceFrankofonija u Osijeku 2016.

 

  • Predavanje: Kulturne politike – francusko iskustvo decentralizacije / dr. sc. Nansi Ivanišević
  • Izložba plakata „Povijest Francuske kroz reklamu“ |Odjel za kulturologiju

Od 10. ožujka do 1. travnja 2016. godine, Francuska alijansa Osijek predstavila je dvanaesto izdanje frankofonih kultura i francuskog jezika. U okviru programa Frankofonije održao se niz kulturnih događanja kao što su radionice, koncerti, predavanja, revije filma i izložbe.

Dva su događanja održana u suradnji Odjela za kulturologiju Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku i Francuske alijanse, i to: predavanje „Kulturne politike – francusko iskustvo decentralizacije“ dr. sc. Nansi Ivanišević i izložba plakata „Povijest Francuske kroz reklamu“.

Predavanje „Kulturne politike – francusko iskustvo decentralizacije“ dr. sc. Nansi Ivanišević koje je održano 16. ožujka na Odjelu za kulturologiju Sveučilišta J. J. Strossmayera bavilo se prije svega funkcioniranjem kulturnih politika u Francuskoj. Ta zemlja danas bilježi više od pedeset godina uspješnog postojanja te organiziranog rada Ministarstva kulture i komunikacija pod čijim se vodstvom već desetljećima u brine o javnim kulturnim politikama stavljajući naglasak na očuvanje, afirmaciju i razvoj francuskog jezika i kulture. U tom kontekstu proces decentralizacije u Francuskoj praćen je i primjenjivan u dogovoru s brojnim stručnim i znanstvenim institucijama te time predstavlja iskustvo koje Hrvatskoj može biti od iznimne važnosti.

Izložba „Povijest Francuske kroz reklamu“ postavljena na Odjelu za kulturologiju i u Caffe baru Peppermint izborom reklamnih plakata iz kolekcije Francuske nacionalne knjižnice predstavlja znamenite povijesne likove i događaje koji su obilježili francusku kulturnu baštinu poput Gala, Napoleona, Ivane Orleanske. Izložba je prvi put predstavljena 2012. godine u Parizu, gdje je doživjela izniman uspjeh i okupila 15 000 posjetitelja. Reklamni plakat ovdje se reprezentira kao medij koji ima društeveno-kulturološku i umjetničko-komunikološku ulogu u prikazivanju francuske kulturne povijesti.